sâmbătă, 15 mai 2021

Mărturie în urma Exercițiilor Spirituale pentru tineri, Viișoara 6-9 mai 2021


Trăim într-o lume plină de zgomot, în care fiecare secundă a zilei este programată pentru o activitate de făcut. Ne confruntăm cu multe responsabilități în viața noastră de zi cu zi, încât a devenit o provocare să găsim timp pentru puțină pace și liniște. Dar nu este imposibil. Alături de câțiva tineri din diferite parohii franciscane din dieceza noastră de Iași, am oferit din timpul meu și am venit cu speranță în suflet pentru a participa la Exercițiile Spirituale de la Viișoara (NT), organizate prin grija Comisiei pentru Pastorația Tinerilor și Animarea Vocațională a Provinciei „Sf. Iosif” din România, relator fiind Pr. Romică Pal OFMConv.

Ne confruntam cu vremuri dificile; nouă, tinerilor, ne lipsește interacțiunea reală, autentică, offline, fără a ne ascunde tristețea sau bucuria în spatele unor ecrane de smartphone-uri. În aceste zile de exerciții spirituale am meditat asupra privirii plină de iubire a lui Dumnezeu și am învățat cum să-l privim și noi pe aproapele, cu o privire asemenea Domnului. Totodată, am primit îndemnul de a nu uita să practicăm în viața noastră mărturisirea credinței cu bucurie și curaj, să ne îndreptăm privirea cu bunătate spre cei aflați în nevoie și să ne întindem brațele spre semenii noștri pentru a-i ajuta în încercările întâmpinate.

Pentru mine această experiență a fost o deconectare de la griji și responsabilități exterioare care mă copleșiseră și o reconectare la mine însămi și la Dumnezeu. Un timp de liniște, rugăciune și meditație în care mi-am adresat întrebări și am primit răspunsuri, în care mi-am încredințat problemele și temerile lui Dumnezeu care mi-a redat entuziasmul vieții, dăruindu-mi putere și încredere.

La sfârșitul zilelor de exerciții spirituale mi-am propus să-mi continui drumul ales, alături de Dumnezeu, cu pace în suflet, cu umilință, speranță și iubire față de semenii mei.

Plecăm cu toții pe drumuri separate, dar în bucuria comuniunii, cu același gând de iubire îndreptat spre Isus.

Chiricheș-Florentina Brigita



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Itinerar Vocațional Franciscan